måndag 9 april 2012

Inte precis som jag tänkt.

Det blir inte alltid som man tänkt. Jag hade tänkt att vi skulle packa matsäcken och dra ut på en långtur med våra påskgäster...men under natten (när jag dansade nattkalltdansen) insjuknade mammagästen i magsjuka. Medan hon låg nedbäddat skulle vi andra åka iväg. Då gick makens redan rappliga skoter sönder på riktigt. Jag bad honom vänligt men bestämt att sluta dra i startsnöret och istället sätta sig i skoterpulkan. Vänligt men bestämt tackade han nej och fortsatte att dra å dra. Åk före ni så kommer jag ikapp er, sa han. Vi åkte men han kom aldrig.

Efter att vi, mitt i skogen, lekt "Under hökens vingar" till vi var alldeles flåsiga började det knorra i barnmagarna så vi började leta efter maken med maten. Han stod fortfarande kvar på gårdsplan, lätt rödlila i ansiktet och med en aningens längre högerarm. Imorgon åker vi till Jokkmokk och köper en ny skoter, inte i övermorgon.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: