onsdag 4 april 2012

Jag får inte ihop det..

..eller kanske är det så att jag inte VILL få ihop det. Det är alltså logistiken inför påskhelgen. Jag ska fara och storhandla på ICA Maxi, maken ska jobba över, jag vet inte vad jag ska handla och kan inte tänka. Sen ska vi kolla på en lägenhet och förhoppningsvis äta middag. Efter det ska vi åka till Åmsele, låna ett obromsat släp och hämta sonens skoter. Sen ska vi skumpa hem i sakta mak och slutligen hämta min bil i Slagnäs. Jag har räknat ut att om vi har tur är vi hemma vid ett i natt.

Det största problemet som jag ser det är makens bil. Jag hatar den faktiskt. Det är en Land Rover som är ombyggd till en lätt lastbil, dvs den har lastgaller bakom framsätena så att man inte kan fälla bak sätet. Alltså ska man sitta i 90 graders vinkel och studsa fram på vägen, jag brukar få ont i ryggen efter 10 minuter. Jag funderar på att åka buss istället och det säger väl en hel del om komforten i den bilen. Köp inte en Land Rover är mitt tips.

De senaste dagarna har jag verkligen lagt min diet på hyllan och istället frossat i restaurangmat. Jag älskar att gå på restaurang så det är bäst att ta tillfället i akt, tänker jag. Det godaste jag ätit i veckan är Hummusmacka på Rost vid Vasaplan. jag har faktiskt varit där två gånger på två dagar, så god var den.

Idag åt jag och flickvännen på Pasta vilket var lite av en besvikelse. Jag anser mig vara lite av en pastaexpert och jag är säker på att pastan de serverade var av märket Coop Extra. Inte bra. Dessutom gick servitören omkring med Ipaden i öronen. Inte bra alls. Men sällskapet var bra!

Något har hänt med mina fötter, jag undrar om det beror på åldern eller om jag bara tror det för att jag har en osund besatthet när det gäller ålder. I vart fall, mina hälar skulle kunna användas som CDställ om jag bara kunde sitta stilla så länge. Jag har ringt till alla fotvårdare i Umeåregionen men alla hade fullbokat de närmsta veckorna. Då gick jag och köpte en produkt som heter Baby Foot. Man bleknar lite när man läser innehållsförteckningen men jag är desperat så jag beslöt mig för att prova ändå. Man ska stoppa fötterna i ett par plastsockar som innehåller syra som fräter bort överflödig hud, helt säkert så fräts också nödvändig hud bort men ska man vara fin så får man lida pin, tänker jag. Återkommer med en recension.

Ha det bäst!

1 kommentar:

A-C sa...

Nä, maten idag var ingen hit, men det var mysigt och trevligt, och sällskapet får toppbetyg. Kram !