måndag 12 juli 2010

Uppdatering!

 Jag har verkligen blivit kastad mellan olika världar. Ena dagen tokshoppandes i Stockholm iförd klackiskor, nästa dag i renskogen iförd gummistövlar. Livet är så olika att man knappt kan tro att det är samma land, knappt samma planet. Båda underbara på sitt vis.

Jag bestämde mig för att verkligen shoppa skiten ur mig i Stockholm och jag tror jag lyckades. Jag köpte: 4 par skor, klänningar, kjolar, toppar, bh:ar, lampor, smink, nagellack och nagellim, muggar, koppar, hårvårdsprodukter, håruppsättningsgrejor, bijouterier och en ruffad träbåt. Personalen på NK bockade och neg när jag kröp ut ur affären nedtyngd av påsar.


Att shoppa så var en bitterljuv upplevelse. Hur kul som helst när jag bestämt mig för att shoppa och att jag skiter i vad det kostar...men att se sig själv i provrumsbelysning är inte upplyftande. Jag skulle nödvändigtvis ha en axelbandslös BH. Jag ides inte ens gå in på Twilfit för de har aldrig något som passar mig men tänkte att NK borde ha. Nä. De tillverkas inte i min storlek. Du måste nog gå till en specialaffär harklade sig expediten och gav mig adressen till en dylik på Linnégatan på Östermalm. HUR ÄR DET MÖJLIGT?? Nu jädrar ska här bantas.

Jag tonade också utväxten på håret och det behövdes verkligen.



Jag borde ha börjat skriva om Ojmassage för att det vore korrekt kronologiskt. Men jag är så uppfylld av gårdagens händelser att jag bara måste skriva om det.



Det var fint väder, solen strålade och vi for till Ö Skveckieholmen för sol och bad. Där var soligt men blåste iskallt. Satt i skogsbyxor, gummistövlar, vindjacka, yllekofta inlindad i ett täcke men bikinin underst. Men det var trevligt ändå. Z badade flera gånger och tycktes njuta av tillvaron.



Klockan 17 skulle jag vara i Innervik för att åka helikopter och driva ren för första gången i mitt liv. Jag har åkt helikopter jag vet inte hur många gånger förr och jag älskar det verkligen. Men att driva renar med helikopter är en helt annan sak. Kombinera Bergochdalbana med Pariserhjul och Extreme och Flygande mattan så förstår du hur det är.

Jag hade blivit förvarnad om att man kan börja må illa så jag grundade med Postafen men hade ändå med mig spypåse och vatten. Det gick skitbra, tyckte bara att det var roligt ochjag var rätt fokuserad på renarna så jag tänkte inte på att vi ibland flög 10 cm ovanför marken och undra om piloten verkligen visste exakt var han hade alla delar på helikoptern. Festligt att man kan flyga rakt upp precis innan ett träd.


Många renar blev det och kalvarna var rätt slut så de fick vila nån timme i beteshagen innan märkningen. Fast innan dess delades hopen i två för alla skulle inte hina märkas innan det blev morgon och varmt. Fast innan dess åkte jag hem eftersom jag försöker få nån typ av dygnsrytm.

Nu ska jag städa och packa upp att som fortfarande står ouppackat (nästan allt).


Ha det bäst!

Inga kommentarer: