tisdag 20 juli 2010

LCHF igen.

Jaha, nu är det dags igen. Insåg under min shoppingorgie att jag måste gå ned i vikt. Jag kommer inte i klänningar i strl 42. Köpte 2 st i allafall och nu väntar de bara på att bli lite omsydda. När jag gått ned i vikt så syr jag "tillbaka" dem.

Fick massor av inspiration på Katrin Zytomierskas blogg, hon har lagt ut veckomatsedlar som jag plankat rakt av, nästan. Ett recept är på hummer och enligt henne så finns det kanonfina, billiga humrar på Lidl. Jag har gått in på Lidls hemsida och sökt efter en butik nära mig, tänkte att det kanske finns en i Piteå (ca 21 mil enkel väg) men sökmotorn hävdar bestämt att det inte finns någon butik nära mig. Märks att det är en Stockholmare som gjort hemsidan, de förstår inte att vi inlandsbor har med oss kylbagar och faktiskt handlar mat när vi har ett ärende till kusten som ex läkarbesök.

Nu ska jag ut i höladan och försöka hitta något matchande tyg till kläningarna som ska ändras några storlekar.

Dagens temp: 10 grader.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här var just vad jag sökte efter! Har letat länge men nu
upptäckte jag äntligen, tack!

Stop by my blog post: velocityville.com