söndag 25 juli 2010

Igår...

...var jag väldigt trött. Fick sova mindre än en timme på morgonen. Jag hade först tänkt strunta i auktionen som jag så väldigt gärna ville fara på men så sa min kloke man att jag skulle fara på auktionen men tänka att jag fick lägga mig och vila när jag kom hem. Jag hatar nämligen dagar när jag fullständigt rasar ihop vid femtiden och bara måste sova.

Jag tog mig iväg till auktionen men om jag ska vara ärlig så var det mest skrot. Hundratals med fyndlådor där man kan kanske ville ha en sak men så var där 35 andra saker som jag absolut inte ville ha. Så det blev ingen fyndlåda för mig.

Vad som slog mig är att folk inte kan vara riktigt  kloka. Ex en fyndlåda ropades ut som vad jag kunde se bara var fylld med skrot som ex rosa porslinselefanter och en urful plåtbricka. Den gick för 200 kr! En av "roparna" satt bakom mig och det var plåtbrickan han ville ha för att ha den längst ner i fiskröken. Men hallå?! 200 kr?! Gå till återvinningen och få en spisplåt gratis.

Själv ropade jag upp en byrå för 10 kr, ett par oanvända träskidor men stålkant 10 kr, "gardinstångshyllor" 2 st för 10 kronor. Det köpte ångrade jag men efter auktionen kom mormor och sa att hon verkligen ville ha dem så hon fick dem gratis. Generöst av mig.

Jag ångrar dock ännu mer köpet av 3 fönsterlampor i trä. Först och främst tycker jag att såna är fula, sen har jag ingenstans att hänga dem och så var de spruckna allihop men jag gav som vanligt bara 10 kr så jag lär komma över det. Jo! Jag köpte luftfuktare som man hänger på elementen för 10 kr (!). Såna har jag tjatat om i flera år men inte hittat dem nånstans så det köpet är jag toknöjd med.

När jag kom hem kände jag mig pigg och for ut på en cykeltur. Sen "fick" jag massage av en massageterapeut som är utbildad i intuitivmassage. En annorlunda upplevelse. Fick börja med att sitta i soffan och slappna av och djupandas. Sen masserade hon hela kroppen från skalpen till tårna på både fram och baksidan. Det tog lite drygt 2 timmar men kändes som tjugo minuter. Me like.

Sen trodde jag naturligtvis att jag skulle somna som en nyammad baby (som jag gjorde efter chokladmassagen) men nejdå, jag tror att jag somnade strax efter fem i morse men vaknade ungefär var tjugonde minut. Jag är numera ett vrak.

Apropå vrak, Per har skrapat och fernissat Wilma dygnet runt så nu börjar hon bli riktigt fin! Han har bara koncentrerat sig på utsidan så att vi kan få henne i sjön så fort som möjligt. Insidan tar vi nästa år.


Ser ni den blå himlen?!Fantastiskt! Trots att det var frost på natten så blev det riktigt varmt på dagen. Bästa J tror att det berodde på att jag hade yllekalsonger och skogsbyxor, långarmad tröja och fleecejacka på mig. Men jag tror det var solen som värmde.

Idag är det kallt och grått igen och jag planerar att ha en riktig slappardag.

Ha det bäst!

3 kommentarer:

hanna sa...

Hejsan! sugen på ett par nya skor? Kolla då in tävlingen jag har på min blogg! Där du kan bli ägare till ett par helt nya skor :)

http://jjustlike.se/2010/july/tavling-vinn-ett-par-nya-skor.html

sara - Glitterögon sa...

Så var jag i går. Länge sedan jag var så trött under sjukskrivningen, men i går rasade jag ihop och gick och la mig vid sextiden. Inte kul alls.

Härlig massagen låter.

Kramar.

S sa...

Tråkigt du inte mår bra av medicinen du testade. Blev lite förvånad över att du fick massage - när jag fått det så gör det så otroligt ont, när de knådar på mina stackars muskelfästen, det är där min artrit sitter mestadels. Men jag gissar du inte lider av sjukdomen på det sättet...? Jag har inte fattat varför jag är så udda jämfört med mina kompisar att jag inte gillar massage, men sen jag fick diagnosen har jag förstått lite bättre. Kanhända det är lite skönare om jag inte är så inflammerad... MVH Sandra