lördag 24 juli 2010

Åh, jag såg solen!

Vaknade vid 8-tiden av att solen sken och jag blev energirik,, klev upp och började tråckla på min blomiga sommarklänning om är två storlekar för liten (men jag VILLE verkligen ha den. Har under massa svordomar och endel hjälp från min man lyckats byta dragkedja och sy in två kilar i bysthöjd. Lite snöpligt känns det när han visar mig vilken pressarfot jag ska använda till blixtlås. Jag har trots allt haft den symaskinen längre än jag haft honom.

Sen for vi till "stan" och strosade i affärer dvs apoteket, Ica, blomsterhandeln och skoaffären. Jag köpte ett par MBTskor som jag hoppas blir nöjd med.

Jag hade längtat så mycket efter att få ha sommar klänning ocg käna den ljumma sommarvinden svepa med kjolen...och jo, nog svepte vindarna med kjolen alltid. Det var +10 och hårda vindar, Per kollade på nätet att det motsvrade ca+-0. Inte undra på att jag frös.

Jag har börjat banta med LCHF. Igen. Förra gången gick jag ned 7 kilo innan jag blev galen och gav upp. Givetvis gick jag upp igen när jag slutade men inte till min start vikt. Så jag tänkte att om jag står ut i 4 veckor, går upp några kilo, så har jag ändå gått ned 2-3 kilo.

Per har fotat dagens outfit men jag vill påpekan att klänningen jag sydda veck under bysten så det som står ut är INTE min mage.

Jag tror jag måste läsa mer skvallertidningar och lära mig "posa".
Försökte fota min frisyr, det gick väl..sådär.
 Jag har köpt en plastgrunka på glitter som man helt enkel rullar håret runt och sedan hakar ihop och vips har man vårsta knuten som sitter som berg. 

Take care!


Inga kommentarer: