onsdag 4 januari 2012

Vilken skitdag

Viewers discretion is advised!!


När jag vaknade kände jag mig frisk nog att åka ned på stan och shoppa det sista som fanns, stämde träff med Lovisa på Mecka för brunch. 10 minuter efter att jag ätit min mjölkfria macka vrider det om i magen och jag fick rusa till toaletten. Detta scenario repeterades under ca en timmes tid och jag började tro att jag skulle tillbringa resten av dagen på Meckas toalett. Men sen släppte det och vi började med en runda på HM.

Där köpte jag alla stickade strumpor de hade i min storlek, de kostade 30 kr paret! Känner mig lättad att jag i alla fall inte behöver sticka åt mig själv de kommande 5-6 åren. Tänk så mycket tid jag sparat!

Sen skiljdes vi åt och det var då dramatiken började. Gick till Ur & Penn för att köpa en klocka och genast jag steg in genom dörren fick jag asont i magen. Profylaxandades diskret och tänkte vänta ut tarmvredet fast besluten att inte gå därifrån utan en klocka. Då känner jag till min förfäran att jag inte kan hålla mig. Jag står alltså inne i en butik och skiter på mig! Någo toalett ville de inte låna ut utan jag fick gå (bredbent) med eländet i byxorna till...en restaurang och där låna toan.

Då ringer Lovisa och berättar att alla stadsbussarna står pga dåligt väder. Kan det bli mer miserabelt än så?
Nej, för jag blir lovad skjuts av A om jag går till korsningen vid Utebutiken, vilket jag med lättnad tackade ja till. Väl däe kände jag inte för att frysa så jag gick in i den affären och kom då ihåg att jag inte har ett par hela fingerhandskar samt att jag nog behöver en Buff av merinoull. Jag kom också ihåg att jag har ett tillgodokvitto gällande bara i den affären i min ägo men naturligtvis inte med mig. Förklarade det för personalen som, efter att ha tittat i en pärm, fram till att jag faktiskt har 800 kr tillgodo sedan februari 2004. Nu har jag både handskar och buff! Så fantastiskt! Intet ont som inte har något gott med sig, kan man säga.

Att A sedan körde fast på vår parkering får jag nog inte berätta.

Inga kommentarer: