måndag 9 januari 2012

Kyla!

Nu har äntligen den efterlängtade vinterkylan kommit. Jag har väntat sen november. Vi har -29 ute och +14 inne.  Jag fryser och eldar men det gör ingenting! Jag har sovit gott hela natten och efter det så har jag inga problem alls! Jag drömde också att min käre make hade köpt en vansinnigt stor lägenhet vid älven i Umeå som kostade 3.8 miljoner. Jag var så vansinnigt glad när jag vaknade upp i min lilla stuga i skogen.

I helgen var vi på SPA, som sagt. Det var helt underbart med SPA-behandlingar, tänk att det kan vara så skönt när en annan trycker en handduk i ansiktet på en. Märkligt. Första dagen valde jag lavendelmassage och turkisk bodyscrub, andra dagen hade jag tänkt prova floating men ändrade mig i sista stund och gjorde en ansiktsbehandling istället. Jag är sååå nöjd, känner mig fortfarande silkeslen och ren.

Jag hade hört så många skryta över maten på hotellet så jag hade skyhöga förväntningar och blev ganska besviken. Salladsbordet var gott men varmrätterna var riktigt tråkiga, särskilt middagen på fredagskvällen. Torr ytterfile (?) av gris och stekt potatis, mat som man förväntas få på ett sunkigt lunchhak. Trist.

Trots maten är jag riktigt nöjd och önskar att man hade råd att göra sånt här oftare.



Ha det bäst!

Inga kommentarer: