lördag 21 januari 2012

Högmod går före fall



Jag var till tandläkaren innan jul och lagade en frakturerad tand, gick sedan till tandhygienisten som gjorde en grundlig undersökning av mina gaddar. Hon tyckte att det såg fint ut och berättade om tandvårdsabbonemanget men sa att jag nog inte behövde det eftersom jag inte varit hos tandläkaren de senaste sju åren.

Glad i hågen körde jag hem och skröt vitt och brett om mina fantastiskt fina och välskötta tänder. På nyårsafton bet jag av en del av framtanden. Den är lagad nu och det kostade 790 kr. Igår kväll, när jag åt en macka, rämnade en kindtand på längden och hela vägen ned till roten. Den ena halvan sitter löst och gnider mot frakturytan. Det gör ont både i tanden och i snåltarmen. Undrar om det är försent för att teckna ett sånt där abbonemang...?

Ha det bäst!

Inga kommentarer: