tisdag 31 januari 2012

Ja, se det snöar...

Jag bli så TRÖTT på det som faller från himlen!!! vrålade mormor i telefon i morse. Det blir inte jag. Bara tanken på en vinter utan snö eller en vinter med snöslask gör mig stel av fasa. Varje höst längtar jag efter snön för att allt blir ljusare och finare. Dessutom göms det mycket i snön. Det är bra.

Den fluffiga bakelsen som står till höger om traktorn är egentligen inte en fluffig bakelse. Det är ett lastbilslass med okapad, okluven, ostaplad ved. Timmer alltså. Den är jag glad att jag slipper se.

Jag förväntar mig mängder med snö de närmsta veckorna eftersom maken ska åka till USA och sedan direkt till Italien. Klart det kommer att snöa massor när han är borta.

Idag har jag suttit och lekt med GIMP, tänk så roligt man kan ha med ett gratisprogram...

Ha det bäst!

Inga kommentarer: