måndag 28 februari 2011

Jämmer och elände

Rent generellt har jag haft en trevlig och intressant helg. jag har spenderat mesta tiden på mormorsvind och sakletat. Där finns så mycket gamla saker, foton, brev från mormors mormors tid. Mormor är nu 85 så det är ett tag sen hennes mormor levde. Jag är så glad att allt detta har sparats men får samtidigt lite panik, tänk om det börjar brinna och allt försvinner?! Måste scanna allt och försöka övertala mormor om att lämna in allt på muséet. 

Jag hade egentligen tänkt besöka några vänner och vara supersocial eftersom de hade STOR middagsbjudning men det sket sig för jag fick migrän som platsade på årets top-5 lista. Jag tror nog inte att jag ska tala om vilka mediciner jag tog i ren desperation, jag måste tänka på min karriär. När jag tryckte i mig allt så tänkte jag: don't try this at home, men äh, jag kan ta vara på mig själv och jag kommer inte att ramla och dra på mig ett subduralhematom. Gissa vad jag har gjort. Ramlat. Jag skulle skynda mig och så fastnade skorna ihop så jag verkligen föll som en fura, tog emot mig med armarna, knäna och näsan. Jag har stora svullna blåmärken på knäna, blå på näsan samt misstänkt distal radiusfraktur utan felställning. Jippi.

I bästa välmening har jag satt upp ett fågelbord med smaskiga solrosfrön men det blir inte alltid som man tänkt sig..



Ha det bäst!

Inga kommentarer: