torsdag 24 februari 2011

I nöd och lust

Att köpa hus är ungefär samma sak som att gifta sig. Man har bestämt att HÄR ska jag bo i resten av mitt liv. Visst kan man sälja likväl som man kan skilja sig men det ska mycket till innan tar till en så dramatsikt åtgärd. Vid giftermålet lovar man att troget stå vid varandras sida, stötta, ta ansvar i nöd och lust.

Huset tar verkligen hand om mig, det ger mig värme och trygghet. Oftast. Häromdagen gjorde jag en ugnsgratäng och man kan inte ha på något annat elektriskt när ugnen är på. Jag stängde av elvärmen, varmvattnet, tvn, lilla elementet i köket och de flesta lampor. Det gick ganska bra, det gick bara tre proppar.

Ute är det mellan minus 20-30 och har varit så Läääänge. Då räcker det inte att elda bara dagtid, man måste ha "stöd" av elvärmen. I morse var det 8.9 inomhus. Just nu har vi alltså en liten konflikt, huset och jag och det är bådas fel.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: