tisdag 15 februari 2011

Dag 17-mitt favoritminne

Det är svårt att välja ETT favoritminne, jag skulle gärna vilja välja två. Så då göra jag det helt enkelt. Medans jag funderat och bläddrat i minnesbanken har jag insett att de minnen som jag anser vara mina "favoriter" är när någon visat mig kärlek. Jag har gott om upplevelseminnen men det är ändå kärleksminnena som betyder mest.

"Minne 1" Jag och min son som då var två år var i Bangladesh och hälsade på hans mormor. Strax innan vi skulle åka till Cox Bazar fick jag en förskräcklig matförgiftning men åkte ändå. Blev dock bara sämre, kräktes hela tiden. Till slut var jag så matt att jag inte orkade resa mig upp från toagolvet. När min mamma och de andra skulle åka till strande ville Simon inte lämna min sida. Han utstrålade så mycket, kärlek, empati och omsorg där han satt på golvet bredvid mig och blåste på mig med en liten fläkt. När hans mormor skulle ta med honom skrek han i högan sky. Att han, med sin kärlek, kunde förvandla ett riktigt uselt minne till ett av mina bästa...kärlek.

"Minne 2" Jag och min dåvarande pojkvän var i Borgafjäll över helgen och åka bräda respektive telisar. På kvällen var jag helt slut eftersom det var lite för löst och flackt på många ställen för en bräda. Benen kändes som gelé och jag halvlåg i soffan med långkalsoner, svettig tröja och en strumpa.

Då går han ned på knä, berättar hur mycket han älskar mig och frågar om jag vill gifta mig med honom. Så tar han fram en ask med förlovningsring, en flaska champagne och glas. Det var så otroligt stort! Tänk att någon gillar mig så mycket att han "förbinder sig" , frivilligt, att leva resten av sitt liv med mig. Så stort att det fortfarande hissnar i magen när jag tänker på det.

Det blev så rysligt romantiskt eftersom vi aldrig pratat om det, en verklig överraskning!! Å som han fixat med ringar, skumpa och allt. Aaah,suck!


Inga kommentarer: