torsdag 24 februari 2011

Gråt och tandagnissla

Idag har jag tokstressat hela dagen och allt har gått mig emot. När jag äntligen har en dator med fler typsnitt än Arial och TNR så slutar skriver naturligtvis att fungera. Den hävdade envist att den hade "paper jam". Jag tittade inuti, bakom, under och framför men där fanns inget "paper jam". Jag gjorde ALLT för att få den att fungera men nejdå. Fick då ett tips av, nej, jag säger inte vem, att det kan vara en grej inuti som hakat upp sig så det kan hjälpa att man slår till den helt enkelt. Helt i min smak så jag gav den en rejäl smäll. Paper jam. Då smällde jag den i skrivbordet. Paper jam. Nu måste jag erkänna att jag brjade gråta av ilska. Det är inte ofta jag gråter i sinne men nu gjorde jag det. Buäähh. Så tog jag skrivarj'eln och släppte den i backen. Nej, kanske mer kastade den i backen och då minsann, då skrev den snällt ut det jag behövde. Jag har dock inte vågat se efter om glaset till scannern är helt.

Resten av dagen förflöt på samma vis, allt som kunde gå fel gick fel. Jag blev stressad och virrade till allt ännu mer. Vid sjutiden började jag må illa och kännamig matt och skakig. Vinterkräksjukan, tänkte jag men insåg att det enda jag ätit under dagen var två rostade frallor utan kaffe. Inte konstigt att jag blev hysterisk, jag måste äta var tredje timme annars blir jag kinkig.

Skyndade mig att koka snabbmakaroner och falukorv för att sen ta tag i det som jag väntat på hela dagen: mina papper från Änglafröjd och fotografiet som Bästa L har skrivit ut. Det var ett ganska stort paket för att vara ett kort och jag var rätt nyfiken men som mormor alltid säger: äta för sa bonden när bastun brann. Förutom 1 st fotografi innehöll paketet 4 st foton till,ett intressant tjockt papper av chipboard typ , två chokladkakor, en stor påse hemgjorda svingoda kakor och PALT! Jag blev så glad och så rörd att jag måste gråta ännu en gång idag.



Nu sitter jag här med en kaffekopp, en halv påse kakor och mår riktigt riktigt gott.

Ha det bäst!

P.S Änglafröjd brukar också skicka chokladkakor till mig....hmm?

Inga kommentarer: