söndag 5 september 2010

Så var helgen slut.

Min man och hans "bästis" L kom hem redan på torsdagkväll så helgen har känts lite längre än vanligt. Sonen S kom hem på fredagkväll för första gången sen i början av augusti. Jättemysigt att ha honom hemma men i ärlighetens namn blev det inte så många minuter i hemmets trygga vrå. Kompisar verkar populärare än att vara hemma en utestädhelg.

L har gjort en jätteinsats och städat i bodan som står på baksidan ladugården. Dit går man med saker som man troligen inte kommer att behöva inom tio år. Han räknade ut att om tio år kommer alla de grejorna vara förstörda så nu ska de eldas upp. Han har desstuom rengjort toalettstolen som jag slitit med i flera år. Jag har använt maskindiskmedel, alla möjliga toarengöringsmedel, klorin, kaustiksoda m.m. Men nej, den har ändå sett för gräslig ut. Om det inte var för att avloppsröret från toastolen går ut från sidan istället för rakt ned så skulle jag egenhändigt kastat ut den för 5 år sen. Det är omöjligt att hitta en liknande och skulle man ställa dit en vanlig toastol så skulle den hamna under tvättstället. Nå, men nu har det löst sig. Med ättika.

Per har byggt båthuset nästan färdigt, helt otroligt. Jag menar inte alls att han tar lång tid på sig, inte alls. Jag menar bara att det känns bra att äntligen få Wilma under tak.

För övrigt så funderar jag på att skaffa en blogg till, vilken bara ska handla om scrapbooking. Jag gissar att ex Bästa F är måttligt intresserad att läsa om embossing.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: