torsdag 16 september 2010

Charterturism


Jag har alltid fnyst åt charterturister och trots att nu är en själv fnyser jag ändå. Vi bor på ett halvtaskigt hotell med all-inclusive. Detta innebär att vi äter usel mat varje dag, värre än Findus frysmat samt att det är fri sprit, öl och vin. Dygnet runt. Detta innebär att det ligger ca 57 fulla människor vid polen och ser ut som nykokta kräftor. Sen tycker de att de varit utomlands. Inte ens om man lämnar hotellet har man varit i Turkiet, hela Alanya är en fake-värld, lite som Disney World fast utan finess.

Men jag ska inte klaga, hörde att det är +5 och regn hemma. Mina tankar går till stackars Svrfr som är städslad hundvakt, kattvakt och vaktmästare. Vi spenderar den här första veckan med att bara slappa, ligga på stranden och fisa. Det är rätt svårt att slappna av, man är så van att alltid tänka på vad som borde göras och planera för hur man städar, tvättar och fixar på bästa logistiska sätt. Att nu försöka sluta tänka är svårt. Istället för att tänka och planera matlagning och strykning har jag snöat in på shopping. Jag måste köpa det och det och så måste jag åka hit och dit och fixa. Då säger jag till mig själv att det löser sig, jag gör allt i ett bräde en dag när det regnar men efter fem minuter börjar jag grubbla igen.

Igår kväll var jag ute på en rekognoseringstur samt köpte ett par shorts till Simon.

Nää, om jag skulle ta och slappa lite till innan lunch.....sen ska jag ta min man, min gummimadrass och gå ned till stranden.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: