söndag 17 april 2011

Vad gör man med en söndagmorgon?

Idag är också en bra dag! Jag har mått rätt bra hela veckan, faktiskt. Genast får jag dåligt samvete och tänker att nu mår jag så pass bra att jag kan jobba, å här sitter jag. Jag har tänkt samma tanke många gånger förr och precis, precis när jag kommit mig på fötter så rasar allt igen. På något vis. Är det inte det ena så är det det andra. Kroppen är väldigt uppfinningsrik när det gäller värk. Det finns alltid en ny led att attackera om de mot förmodan skulle ledsna på någon "gammal" led.

Alla bilder är klickbara.



Men som sagt idag var det bra. Jag jagade upp maken före ottan och vi for på renflyttning. Kanonfint väder på morgonen och förmiddagen. Till lunch hittade vi en "barjolfläck" där vi stannade och drack kaffe. Sedan började maken få ont om bensin i sin skoter så vi var tvungna att vända hemåt. Då var det inte lika roligt. Isen bar knappt alls och ibland gick den sönder framför skotern. Jag vågade aldrig släppa på gasen så jag fick en massa vass is  rakt i ansiktet där jag for fram som en isbrytare. Jag drog en suck av lättnad när vi började närma oss land. Storavan är förresten en väldigt stor sjö. 173 kvadratkilometer. Och 21 meter djup.

Alla bilder är som sagt klickbara.
Sucken fastnade dock i halsen när jag såg att myren som vi måste köra över hade flödat så den var alldeles brun och jörjig. Det gick ändå på något vis, jag kan tipsa om att man blir lite starkare om man skriker.

Väl hemma är skotern parkerad och ompysslad, har lovat den vila fram tills vi får riktigt nattkallt. Jag hoppas verkligen att vi får minst 20 minusgrader så att inte snön tinar bort.

Fotogåta:
Hur många hundar finns det på bilden?

Vad riktigt gör de?


Ha det bäst!

Inga kommentarer: