onsdag 20 april 2011

Dag 22 – Det här upprör mig

Det finns så mycket som upprör mig. Krig, naturkatastrofer, svält, tortyr, våldtäkter, barnmisshandel, orättvisor, makens snarkningar, tekniska prylar som inte fungerar osv.

Men det jag stör mig mest på just nu är fäder som inte tar sitt föräldraansvar. Mammor förväntas ta hand om sitt barn men samhället rycker på axlarna åt karlar som inte bryr sig om sina barn, det verkar rent av vara socilt accepterat. Varför? Att inte ta sitt ansvar som förälder borde vara förbjudet. Det påverkar så många negativt, framför allt barnen. Som mamma är man helt maktlös då man inte kan tvinga pappan att umgås med sitt barn. Pappor har laglig rätt att umgås med sina barn men de har också möjligheten att låta bli om det passar dem bättre. Sen kan de alltid skylla på mamman, att det är hennes fel att han inte umgås med sitt barn.
Jag hoppas på skärselden, att den är full med frånvarande fäder. Hoppas att de får stanna där länge. Deras svek är långt mycket värre än Judas svek.

Poltergaisten som bor hemma hos sig kan också reta gallfeber på mig, inget är det jag la det och saker försvinner ut i tomma intet. Arghh!

Inga kommentarer: