tisdag 14 augusti 2012

Vrak

Det är inte Vilma som är ett vrak, det är jag. Så in i märgen trött, orkar inte göra nånting alls. Förflyttar mig med möda mellan sängen och soffan. Just nu ligger jag i soffan och har just konstaterat att min snusdosa ligger på köksbordet. Funderar på om jag ska nyttja livlinan "ring en vän" som kan komma och ge den till mig. Om vännen också kunde ta in posten skulle jag vara tacksam.

Eftersom jag bara ligger här så har jag mycket tid att fundera. Så här har jag tänkt: eftersom maken köpt en ny traktor till sig själv så vill jag köpa en ny båt till mig själv. Jag tycker väldigt mycket om Vilma men jag har till slut kommit till insikt: hon är för stor för mig. Jag får alltid stora problem när jag är ute med henne ensam och jag vill verkigen kunna fara ut själv utan att ta livet av mig. En sån här tänkte jag skulle passa mig:



Just det...privat meddelande till maken: var vänlig köp ett nytt ankare och tampar.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: