torsdag 23 augusti 2012

Plastnaglar och tandvärk

Jag har köpt långa plastnaglar för skojs skull och för att känna hur det känns. Det ser väldigt konstigt ut och det känns inte så bra. Tänk dig själv, limma på plastbitar på naglarna som sticker ut drygt en centimeter och prova sen att knäppa upp jeansen när du är jättekissnödig. Knyt sen skorna och far å handla på Konsum. Föreställ dig den tystnad som uppstår i kön bakom dig när du försöker ta fram betalkortet.



Jag var hos tandläkaren idag. Hon var övertygad om att min vanliga tandläkae hade fel. Jag bryr mig inte om vem som har rätt eller fel. Jag kan heller inte veta vad som är rätt eller fel, jag vill bara bli av med tandvärken.
Idag sprättade hon bort flera lager av gammal komposit, rensade rotkanalerna, satte in baketeriedödande medel och slutligen ett provisoriskt "lock". Det kändes bra fram tills dess att bedövningen släppte.

Nu känns det som att någon har borrat i min käke med en bergsborr. Jag ligger och kvider. Om jag fick rrbjudande om att bli nedsövd skulle jag säga JA utan betänketid. Om nån erbjöd sig att köra över mitt huvud med en gruvtruck skulle jag fundera i 2 sekunder och sedan tacka ja.

Nog är det märkligt att man får smärtstillande när man har ont i kroppen men inte när man har tandvärk.

Ha det bäst, nu ska jag gråta mig till sömns.

Inga kommentarer: