onsdag 8 augusti 2012

Ensam hemma

Jag blev så glad att kidsen kom hem, dessvärre åkte de ut till en holme i söndags och de vägrar fortfarande komma hem. Man har aldrig tråkigt här, säger sonen och skiner som en sol trots ösregn. Ja, jag tycker definitivt att det är bra för dem med en dataspelspaus så jag kommer inte att tvinga hem dem.

Idag när jag akulle åka dit och titta till dem ställde jag till det rejält. Vilma är förtöjd i en boj i aktern som ligger en bit ut, förtampen är knytt vid land. För att göra en lång historia kort: när jag drog i förtampen lossnade den, varvid akterbojen fjädrade ut så båtfan åkte ut till mitten av viken.


Ännu en gång blev jag tvungen att bada. Jag har aldrig badat så mycket nån sommar som denna och denna sommaren har varit den sämsta sommaren, vädermässigt, i mannaminne. Jag hatar verkligen att bada om inte vattentemperaturen överstiger 30 grader. Det har jag alltid gjort.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: