söndag 5 augusti 2012

Sjöräddning

Vi har 4 båtmotorer och några fler båtar. Det är ju bra när kidsen tänkt åka ut till en holme och tälta, tycker man. Men när man upptäcker att 3 av dem INTE fungerar då tycker man inte att det är så bra. Jag blev tvungen att skjutsa ut dem med Vilma och lämna dem där utan båt.

Att ta sig till holmen gick lätt som en plätt. Att ta sig hem var också lätt som en plätt. Men sen började eländet när jag skulle fästa henne i en boj i aktern och i en järnkrok mot land. Efter mycket möda och stort besvär lyckades jag till slut förtöja henne  på ett bra sätt. Sen är det enligt maken bara att hoppa i land.

 Inte en sportmössa att jag skulle klara det, det såg jag ju. Jag såg också mig själv slå i huvudet mot en sten och drunka och då skulle ingen hämta barnen så då skulle de svälta ihjäl. Maken (telefonsupporten) förslog att jag skulle kasa ned över relingen och sen plopp ned i vattnet. Det var den bästa lösningen men jag vet att det är djupt, går till under armarna just där. Å gyttjigt. Halvvägs ur båten ändrade jag och äntrade båten igen.

Myggen var hysterskt glada över att mig på besök så länge. Till slut gav jag upp och använde mig av livlinan "ring en karl", slutet gott, allting gott!

Ha det bäst!

Inga kommentarer: