söndag 17 oktober 2010

Förskräckliga söndagar

Jag hatar söndagar. På riktigt. På söndageftermiddagar åker nämligen min man till Umeå för att återkomma på fredagar. Han har varit borta i två veckor, hemma i två dagar. Under dessa två dagar ska han hinna laga traktorn och snöslungan, ta upp båtarna och fixa med dem, bära in och sätta in innanfönster, skotta, byta däck, vara trevlig med mig, vila, vara romantisk m.m. Han gör sitt bästa för att hinna allt men det säger säg ju själv att det är omöjligt. Ännu en gång önskar jag att jag hade muskler som en karl samt ett brinnande intresse för traktorer.Då kunde ju jag fixa allt under veckorna och han kunde koncentrera sig på att vara social och romantisk.

Zorro gör också sitt bästa för att ge mig adrenalin påslag. Han tycker inte om att någon åker, spelar inte någon roll vem, det är att någon åker han har problem med. Nu känner han nog att Per snart åker så han går in och ut, piper och gnäller som en osmord dörr.

Dessutom, som grädde på moset, är det plusgrader idag. Och regn. Igår sken solen och snön knarrade under skorna. Det var tider det. Dessutom var det lördag.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: