fredag 22 oktober 2010

Äntligen fredag!

Ikväll kommer maken och sonen hem! Äntligen! Jag tänker tvinga dem till att ha en familjemyshelg. Misstänker att jag isåfall måste minera området runt snöslungan men vad gör man inte för familjen.

Igår var jag på ct av bäckenleder. Träffade också min doktor. Vi kom fram till att jag ska börja jobba i november, inte för att någon av oss tycker att det är läge för det utan för att försäkringskassan tycker det. Alternativet är nu sjukpension och det vill jag inte ha. Jag vill ha en stor båttrailer. Helt ärligt har jag ingen aning om hur det kommer att gå att börja jobba. Träffade en med samma diagnos som jag på vägen hem och han är halvtids sjukpensionär. Han berättade att "ibland" har han varit sjukskriven flera år rad men att just nu går det hyfsat. Jag vet inte om det var en särskilt upplyftande information. Han får ständigt cytostatika men äter också kortison varje dag. Min kropp tål inte ständig cytostatikabehandling coh att äta kortison dagligen är inte nyttigt på något sätt. Kort sagt, jag vet inte hur det här blir.

Köpte Magnolias tidning samt lite andra scrapbookinggrejor på Änglafröjd. Det är en web-butik jag absolut vill rekommendera. De har fina saker, stort utbud och en fantastisk service. Jag har inte fått betalt för att säga det här. Nu är jag verkligen sugen på att göra julkort! Det var jag i och för sig tidigare också men då hade jag inga idéer och ingen inspiration. Det har jag nu!

Ha en trevlig helg allihop!

Inga kommentarer: