lördag 28 februari 2009

Uuuuurk.

Ännu en dag då solen skiner från sin högsta topp. Fan , kan det aldrig snöa. När jag försökte titta ut genom fönstret häromdagen upptäckta jag att jag försökte titta ut. Skärskådade mina innanfönster, petade lite på dem, strök med handen på dem....och jo, de är täcka med damm! Hur ÄR det möjligt?? Jag har aldrig sett nåt liknande fenomen förut. Jag vet att jag putsade dem noga innan jag satte in dem i höstas. Kan jag ha putsat dem med badrumsrengöring...eller klister?

Jag dammsuger varannan dag och då plockar jag givetvis bort saker som ligger på fel plats och lägger dem där de ska. Dammar mattor och drar några tag med trasan. Ungefär 1 1/2 timma senare ligger flera saker på fel plats. Nästa dag ligger allt på fel plats och det är drivor med hundhår i hörn och. Äsch jag orkar inte rabbla upp alla ställen.

Att värma huset med ved som är förnyelsebar energi är bra och milövänligt. Bidrar inte heller till växthuseffekten som olje- och kol-eldning. Dessutom använder man bara björk som blivit kvar efter avverkning. Allt ha värmepannan i köket är mysigt, det sprakar hemtrevligt och ibland måste man lämna kaffekoppen och lägga på mer ved.

MEN det blir vansinnigt mycket skräp på golvet; spån, flisor, nävre och..skräp. Dessutom lägger sig en fet, sotig hinna över allt porlin, textilier och plast. För att få bort sotet krävs "Fenom" eller maskindiskning. Har provat att köra vaxduken i diskmaskinen men det blev inte så bra. Tips: kör inte brödrosten i diskmaskin, sladden trasslar in sig så i vingen.Är det nån som ser "Fenom" på nån affär, snälla köp 15 burkar till mig.

Inga kommentarer: