tisdag 24 februari 2009

Fettisdag!


En fettisdag, en stor dag för mig, för svenska folket och för Victoria. Jag har glatt hakat på den allmänna rojalistiska yran. Log tårögt åt de lyckliga tu och drog en förfärans suck tillsammans med "hela svenska folket" när Herr Daniel hastigt reste sig upp och rättade till byxorna. Tyvärr är min dyre make inte i Sverige och kan därför inte se allt detta på TV, han behöver dock inte gräma sig för jag har spelat in allt på boxern åt honom. Tänk vad glad han ska bli!

Det blev inga semlor idag. Vanligtvis brukar jag sällan eller aldrig tänka på semlor men nu, bara för att jag inga har, har jag verkligen grubblat på semlor. Snålvattnet har runnit i långa floder, har känt mig exakt som en snusare utan snus. Har hört att några grannar funderar på att komma mig till undsättning och ploga upp vägen. Jag har inte vågat testa och se om jag kanske tar mig fram, min bil är som en målsökande robot när det gäller diken. Den bittra erfarenheten har vi gjort många gånger både min man och jag, så ingen kan då komma och säga att det är chaufförsfel.

Som grädde på moset...eller semlan...fick jag Hello-Kitty väskan idag som jag råkade beställa från Hong-Kong. Musmattan som jag också beställde från HK har dässvärre inte dykt upp. Den kanske är på villovägar i Umeå. Varför har ingen talat om för mig att Tradera inte har automatisk adressuppdatering?
Å varför har ingen sagt att alla på Tradera INTE är svenskar och förstår inte vad man menar när man mailar och ber om ursäkt för att Tradera inte har min aktuella adress?

...jag undrar om Drottning Silvia finns på riktigt...hon både låter och ser ut som en buktalardocka.

1 kommentar:

jester sa...

Hej

Har startat en till Blogg mer för mc nördar
Vi ska starta en liten klubb

Mvh Fredrik

http://jestermcc.blogspot.com/