söndag 22 februari 2009

Söndag, bloggdag 2


Jag har alltid trott att bloggar bestod av ord och kanske några bilder. Måste erkänna att fram tills igår har jag bara läst T's blogg och min mans nya blogg. Surfade runt och hittade massor med bloggar som är..konstverk! Dessutom visar de med mängder av bilder sina fina hus med underbara inrednings detaljer. Kreativiteten hos dessa människor verka flöda! Hur bär de sig åt för att få sina hem att likna dockhus?

Satte mig ned och tog mig en ordentlig funderare. Insåg att om vårt hem ens ska komma i närheten av dessa söta dockhus måste jag helt enkelt blåsa ut hela nedervåningen, med innerväggar och allt. De är fortfarande randiga och prickiga på ett ytterst..fult sätt efter vattenskadan. Vet ni att svart vatten från värmesystem blir rött när det filtrerats genom en halv meter sågspån?

Om jag (ja, jag. Min man ska ju skotta med snöslungan, hahahahaaa) rent hypotetiskt skulle riva allt och bygga nytt, vart köper folk alla fina saker?
Inte finns det då på Konsum. Fast det är klart, jag har ju en hyfsad bugdet (jämför snöslungan), kanske borde åka till Stockholm och inhandla tidstypiska möbler på något antikvariat, Buskowskis till exempel.

Det har snöat en hel del i helgen. Har ingen aning om hur mycket som har kommit eftersom jag inte skottat. Men blomman som jag kastade ut genom fönstret, efter att katten haft sönder den, har helt snöat över. Börjar ana att det kanske inte blir nåt möte på jobbet för mig i morgon. Om jag ska nånstans så måste jag skotta upp två stigar för bilhjulen i allafall....men jag tänker nog skotta igen dem när jag kommer hem.

1 kommentar:

Per sa...

Det där är väl inte så farligt. Några drag med snöslungan så är det fixat!