måndag 23 februari 2009

Otursdag!

Den här dagen var inplanerad som en slappar- och skapardag. Skulle bara ta hand om mig själv och vara lika kreativ som alla andra är.

Telefonen började ringa i ottan. Jag kröp längre ned under täcket och tänkte att det säkert bara var min man som ringde för att tala om att han kommit tillbaka från Grand Canyon. Bra, bra, tänkte jag. Han verkade dock mycket angelägen om att berätta om de fantastiska vyerna för han ringde typ en miljard gånger. När hundarna blev vansinniga var det bara att hasa sig ur den varma sängen.

Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag på nätet såg att Frasses brann och M med familj blivit hemlösa. Minns med fasa hur det var när det brann hos oss. Så ringer mormor och berättar att morfar har farit med ambulansen pga medvetslöshet. Å dessutom, flåsar hon i luren, har de haft översvämning på morgonen pga trasigt expansionskärl. Jag kan lugna alla som läser bloggen (1, min man) att morfar som så många gånger tidigare repat sig och "EKG ser bra ut". Fatta vad less jag börjar bli på den frasen.

Förödelsen hemma hos mormor och morfar är slående lik vår expansionskärl-katastrof. Skillnaden är att deras vatten inte är svart men dock blandat fifty-fifty med glykol. Väldigt smetigt att torka upp och tydligen är utmärkt papperslim. Alla böcker är nu också bokstavligt talat som tegelstenar. Kanske något jag kan använda mig av nästa någon äter upp mitt lim.

Varför, varför har alla sina expansionskärl precis under taknocken??? Alla vet ju att expansionskärl (hädanefter benämnt ek) förr eller senare går sönder. Det måste ju bero på nån masspsykos bland rörmokarna, nåt annat kan jag inte tänka mig.

Sen vi flyttade till Lervik har jag varit lugn och trygg därför att min brudklänning förvaras råttsäkert på vinden hos mormor och morfar. Blev stel av fasa när jag insåg att den bör ligga precis under ek. Men det gör den inte!!!! M är helt oförstående och har inte ett minne av att vi lämnat den hos henne. Det är jag säker på att vi har. Gick igenom hela huset, centimeter för centimeter, den finns inte där! Var är den då???

Inga kommentarer: