tisdag 2 april 2013

Tomt

Så är påsken slut för i år. Alla gäster och även maken har åkt till kusten. Hm. Jag trodde att det också skulle bli skönt med tystnaden och lugnet som lägrar sig över hemmanet. Nog blev det lugnt. Och tyst. Tyst så att det dånar i öronen och jag står helt handfallen, vad ska jag göra nu?

Jag hade planerat vad jag skulle göra när jag blev själv hemma. Jag skulle lägga mig i soffan med en imaginär paraplydrink och njuta av tystnaden, jag skulle plocka fram min pysselgrejor och pyssla lite, jag skulle läsa boken jag längtat efter att få sätta tänderna i. Vad gjorde jag då?

Jag satte mig i soffan och stirrade i väggen. Så småningom kom jag mig för att sätta på TVn och såg ett avsnitt av Lyxfällan som gick i repris. Tjoho. Sen gick jag och la mig.

Idag har jag planerat att fara ut på en skotersväng med jycken som sällskap. Ska bara packa med yxa, renskinn, kaffe och en korvbit. Det blir säkert trevligt det med.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: