fredag 1 mars 2013

Poff

Igår gick den sista av våra hela köksstolar sönder. Brak. Nu får det vara nog med det evinnerliga lagandet av stolar, tänkte jag, och brände iväg till Arjeplog för att köpa nya stolar. Jättefina är de och de var väldigt väl emballerade. När jag packat upp dem stod jag i ett hav av bubbelplast och pappkartonger.

Idag beslöt jag mig för att elda upp skräpet och de gamla stolarna. Vis av erfarenhet från förra sommaren tänkte jag inte använda bensin som tändvätska. När jag letat i en halvtimme efter något lämpligt hällde jag bensin på kartongerna som jag lagt i "bränntunnan" i alla fall. Jag tog på mig en mössa och drog ned den över ögonbrynen, ville inte förlora dem och luggen som jag gjorde i somras. Jodåsåatte...ni vet ketchupefekten? Först kommer ingenting, sen kommer ingenting men sen kommer allting. Så blev det när jag hällde bensinen i tunnan. När jag skulle tända på ställde jag mig på behörigt avstånd (30 cm) och kastade i en brinnande tändsticka. KAPOFF!! Vilka jäddra smäll och allt som jag lagt i tunnan flög ut. Jycken sprang ylande in och jag sprang runt och släckte brinnande föremål som fanns...överallt. Jag tror jag ska köpa ett lager tändvätska så jag har till nästa gång.

Ha det bäst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha du skriver så roligt kram på dig

A-C sa...

Du är för tokig, du måste vara rädd om dig :-)