söndag 3 mars 2013

Dagen efter stormen

Igår hade vi en REJÄL snöstorm. Jag ägnade dagen åt att vara inne men irriteras av ett smällande ljud, som om en dörr eller ett fönster stod uppe och slog i vinden. Trots idogt letande hittade jag ingenting som var öppet men mitt i letandet ringde min man och jag förklarade situationen för honom. Jahaja, ja, ja, jag glömde stänga elskåpet sist jag var hemma, sa han. Vattenfall har varit i det skåpet sen maken for så jag avfärdade den lösningen men efter ett tag gick smällandet mig verkligen på nerverna så jag gick ut för att kolla. Å jo, nog stod elskåpet öppet. I snöstormen. Det hade drevat in snö, var som en cementkaka med snö FULLA elskåpet. Jag försökte sopa ut det mesta men det hade ju som sagt drevat in i varenda springa. Hoppas att inte huset brinner upp när snön börjar smälta.

Dagen husmorstips: Kolla alltid om elskåpet är låst oavsett vem som varit där och rotat.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: