tisdag 19 mars 2013

Men hä skull ja alldri ha sagt

Senaste året har vi varit utan plågan nr två. Plågan nummer ett är myggen men de blir vi väl aldrig av med, antar jag. Återstår då nummer två: hackspetten. Han är en riktig plåga men har som sagt hållit sig borta ända tills jag sa högt att Guuuuud, så skönt, jag har inte sett en hackspett på ett år. Dagen efter kom han. Å som han hackar.

Han väcker mig i gryningen och slutar inte förrän jag tappat konceptet och tänker strypa honom. Sen kommer han tillbaka och sitter helt ogenerat och hackar sönder stolpen till vårt fågelbord. Vi har innanfönster i köket som inte går att öppna utan att montera ned alltihop. Jag tror att han vet det, han ser så säker ut på att inte få en mortel i huvudet.

Maken som bara är här på helgerna tycker att han är fin och vägrar skruva ut innanfönstren. Jag är rätt säker på att jag sett en packe fönsterglas liggandes någonstans, det vore synd om de inte används, tycker jag. Maken är av en helt annan åsikt och gav mig onda ögat när jag kom på att man ju faktiskt kan kasta morteln genom fönstren när man  har reservglas liggandes.

Ovanför köksfönstret är sovrumsfönstret som inte har innanfönster. Det kanske är en bättre idé att tappa morteln från sovrumsfönstret och får hackspettsmordet att se ut som en olyckshändelse. Oj, hoppla, jag tappa morteln när jag stod i sovrummet och..eh..mortlade.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: