lördag 24 mars 2012

Nu räcker det!

Jag älskar snö, det gör jag verkligen. Det är så..befriande när snön kommer på hösten. Allt som var grått och tråkigt blir ljust och glatt. På våren håller mina ömma känslor för snön i sig. Jag känner dock att jag är av den trogna typen, jag gillar snön som jag redan har, vill inte ha ny.



Nu har det snöat i sex dagar och mitt tålamod håller på att ta slut. Jag vill att det ska vara svinkallt på nätterna och några grader minus på dagarna, kanske till och med några plusgrader mitt på dagen. Jag vill att snön ska glittra som små diamanter i vårsolen. Jag vill inte ha det klet som kommer ned från himlen nu, det känns som att vada i snor.

Nu när jag ändå håller på att önska så passar jag på att önska mig en bättre internetuppkoppling. Och ett par skor. Eller två till och med.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: