torsdag 1 mars 2012

Jag är inte klok.

Nu är jag i Uppsala på Akademiska sjukhuset. Jag åkte ned några dagar tidigare för att förlusta mig och shoppa lite.Visste inte hur länge jag skulle vara här i Uppsala, jag visste heller inte vad det var för väder och temperatur. Aprilväder fick jag höra. Hemma var det -25. Följdaktligen packar jag för alla väder och eventualiteter. På flyget hade de sönder min resväska, den håller knappt ihop sig själv och definitivt inte inne mina kläder. Handtaget på kabinväskan har också lossnat. Idag ska jag frakta mig själv och hela lasset till Mälaröarna, tillbaka hit imorgon bitti och sedan, på något vis, ta hela rasken på planet. Jag kan hålla mig för skratt. Lätt.

Svärfar frågade varför jag packat så orimligt mycket. Jag vet inte. Jag är en idiot.

Inga kommentarer: