onsdag 14 mars 2012

Citronkakan

Klockan 10 en morgon klev jag in på ett kafé i Stockholm. Tänkte äta frukost där och sedan lyxa till det med en kaka. Det kändes väldigt lyxigt och roligt att gå på kafé eftersom det inte finns något kafé i min stad. Det sa jag till kaffepojken också som såg väldigt förvånad ut. Inget kafé??? Nä, men så är det också bara ett hus i min stad och det huset är mitt. Runt omkring är bara skog.



Det började lysa ur hans ögon: en hus, ensamt mitt i skogen???!! Ett sånt vill jag också ha! Mm, säkert tänkte jag och berättade att det fanns ett hus till salu i grannbyn. Han ville absolut han min epostadress, vilket han fick.

På fredagen fick jag ett mail där han skriver att han bokat flygbiljetter till han och sambon till måndagen. De kom och tittade på huset samt besökte olika ställen där du kunde tänkas få jobb. Jag är häpen, jag trodde faktiskt inte att han var så seriös. Nu hoppas jag att de flyttar upp för han har lovat mig en låda med citronkakor om de köper huset.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: