måndag 5 december 2011

Tidsfördriv

Jag har astråkigt. Borde kliva upp ur sängen och skura golvet och stryka en massa tvätt. Skyller på min bihåleinflammation och stannar i sängen trots att det är tråkigt. Slösurfar och försöker hitta listor anpassade efter tanter som jag men hittade ingen. Slänger in en annan lista, bara för att jag är uttråkad, inte för att jag tror att någon är intresserad av vad jag använder för schampo.


ALLMÄNT...
Namn: Maria
Piercingar: Jag gjorde en massa piercingar i ett anfall av 40-årskris men blev tvungen att plocka bort alla när jag började cellgiftsbehandlingen. Saknar några och ska nog göra dem igen.
Tatueringar: Nej, fast jag har en faketatuering föreställande Hello Kitty på vänster  arm, troligen också den beroende på en svårartad 40-årskris.
Längd: 156 cm.
Skostorlek: 36
Hårfärg: Råttbrunt
Är du kär i någon: Ja
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nej, jag bor på bästa stället men jag skulle vilja åka bort oftare.
Tänker du på självmord: Nej.
Tycker andra att du är attraktiv: Jag tror att min man tycker det.
Vilket shampoo använder du: Kevin Murphy's Born.Again.
Vilken parfym använder du: L300 antiperspirant för män.
Vad är du rädd för: bärplockare.
Gillar du att tvätta: NEJ!
Gillar du Berg-och-Dalbana: Ja, särskilt Vilda Musen på Grönan.

SENASTE...

Film du hyrde: Ingen aning, var över 8 år sedan jag hyrde någon film.
Film du köpte: -II-
Låten du lyssnade på: I kissed a girl
Låten du hade på hjärnan: I kissed a girl
Låten du laddade ner: Hur gör man det?
Personen du ringde: Maken
TV program du tittade på: Här är ditt kylskåp.
Personen du tänkte på: Det var naturligtvis maken eftersom jag kom fram till, efter en del funderande, att han var den senaste personen jag ringde.  

FAVORIT...

Mat: Pasta med tomatsås.
Låt: Jag har många favoritlåtar, skiftar efter humör och vad jag gör. Älskar "April comes she will" men den passar inte så bra när jag ska dammsuga, då spelar jag hellre E-type. Jag vet att E-type inte är en låt men det är så svårt att höra någon skillnad på låtarna så jag kallar alla hans låtar för just E-type.
Sak att göra: Dammsuga, skura, byta gardiner i sonens rum samt göra färdigt julkorten.
Sport: Dammsugning är inte klassat som sport va? Det borde det vara.
Dryck: Kaffe och vatten.
Kläder: Leggings och tunikor.
Film: Såg "The last kiss" senast.
Bil: Santa Fe och en Land Rover.

ANTAL...

Gånger du varit kär: Jaa, få se nu..när jag var 12 var jag kär i Herrey's..det här är en fråga som passar 14-åringar, inte tanter.
Gånger ditt hjärta brustit: Har lite mitralisinsufficiens men för övrigt är mitt hjärta helt.
Hjärtan brustit på grund av dej: det är jag nog fel person att svara på.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Har inte räknat.
Ärr du har på kroppen: Värst är det på benen. När jag pratade med distriktsläkaren om remiss till plastikkliniken för hudtransplantation nekade han mig och tyckte att jag kunde vara frän och säga att jag blivit biten av en björn. Eller varit med i en flygolycka. Em joo, men det är sällan folk frågar, de flesta stirrar bara.

SENASTE...

Bok du läste: Den sista goda människan av A.J Kazinski.
Personen du fick mail av: Scraptorget.
Personen du fick brev av: Av Maria i fredags! Annars brukar jag mest få brev av sotar'n och de innehåller alltid en räkning.
Personen du fick sms av: JiVe.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Förrförra helgen.

ÖVRIGT...

Vad har du gjort idag: Kollat runt på bloggar och har själv bloggat, hängt upp julstjärnor och gått och lagt mig igen.
Var det kul: Vilket?
Hur tidigt stiger du upp: Idag klev jag upp halv fem.
Gillar du att slåss: Nä, det är roligare att skjuta.
Vad ska du göra ikväll: Allt som jag nu förhalar, alltså dammsuga, skura, tvätta, stryka bla bla
Är du seriös: Jo. Tyvärr.
Vad är du allergisk mot: Vissa katter.
Var har du ont: I huvudet, ryggen och halsen.
Använder du hårspray: Nej, det är sällsynt.
Kan du stå på händer: Nej, inte nu längre.
Favorit serie: Jag tittar på en massa pinsamheter på TLC och TV4fakta.

ÖVRIGT MER...

Salt eller socker: Salt i mat, socker i godis.
Gillar du ketchup: Njae. Nä.
Är du glad nu: Det kan jag inte påstå.
Var du glad igår: Nej men jag var glad i lördags för då trodde jag att min förkylning höll på att släppa.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja.
Vad dansar du till: 80-tals låtar.
Stockholm är: En stad.
Göteborg är: Enannan stad.
Kan du sjunga: Nej.
Mer värt än guld: Kärlek och vatten.
Spaghetti eller makaroner: Spagetti men inte vilket märke som helst.
Ett land jag helst vill besöka: De flesta. Lättare att räkna upp de länder jag inte vill besöka..*tänker*..jag känner ingen längtan att åka till Finland.
Ska bli skoj: Att använda upp flygpoängen när jag blir frisk.
Ska inte bli skoj: Att behöva vänta så länge.
Sparar till: Husrenovering, alltid.
Väntar på: Lite energi.
Pålägg som gäller: Jag äter sällan mackor, tar i så fall vad som finns i kylen och det brukar oftast vara ost.
Dagens dryck: Honungsvatten.


Inga kommentarer: