söndag 25 december 2011

God fortsättning på julen!


..och hoppas att ni haft lika trevligt som vi. Vi firade en ovanligt lugn och stressfri jul tillsammans med mina morföräldrar.Skönt att vara på hemmaplan, (fast själva julaftonsfirandet skedde hos morföräldrarna) skönt att inte vara >30 pers men erkänner att stora julfiranden är skojigare.

Simon ansvarar för dukning och vikning av servetter.

Mormor letar...och letar.

Delar av julmaten.



Jag hade länge önskat ett alternativt julbord men smårätter som jag faktiskt tycker om så kvällen innan julafton skred jag till verket och kompletterade pressyltan med Tabouleh, rökta grillade ribs, ostfyllda ravioli kryddade med saffran och muskot samt en västerbottenspaj. Jag tror inte att jag gör det igen, i alla fall inte raviolin. Jag gjorde pastadegen själv och det var snabbt gjort men sitta och vika små raviolisar gick inte fort. När vi ätit de kalla rätterna var alla så mätta att endast Simon orkade trycka i sig tre prinskorvar.


Alla mätta och belåtna.

Enligt tradition kom tomten vid sextiden och delade ut julklappar trots att tomten hade svårt att andas i en tomtemask anno 1953. 




Jag tror nog att vi alla var nöjda och belåtna efter julklappsöppnandet också. Jag fick, för att nämna några, stickade sockar och vantar, två slantar, örhängen, duschkräm och deo, en tisha och en mus från Juicy Couture!


                                       
Ha det bäst och en god fortsättning på julen hälsar vi i Lervik!


Inga kommentarer: