lördag 23 juli 2011

Vilma

Igår blev jag uppdragen ur bingen av min man. Han hade bestämt sig för att VI skulle åka till Kronholmen med båten. jag var mycket skeptisk eftersom jag var så trött och hade (har) ont i ryggen och höfterna (förutom fötterna). Jag tog mig inte upp i båten utan lyftkran men förutom det så blev det faktiskt väldigt trevligt. En mindre konflikt hade angående hans teknikprylar. Det är faktiskt så att hans elektriska saker är roten till de flesta av våra konflikter, jag är så trött på att se dem och alla deras sladdar!

Åter till teknik dis(s)kussionen i båten. Vi är på väg att köra ut ur vår lilla hamn som har stenpirar på båda sidorna och stenar även utanför "hamnen". Samtidigt som maken kör fipplar han med I-phonen och ekolodet...och styr mot ett stort grund. Jag påminner honom om att inte köra upp på grundet, nä nä jag kör rakt fram, säger han. Hörru, du kör jävligt snett för att köra rakt, sa jag och ser en storsten komma väldigt nära.
-Jaa...men jag håller ju på här...mummel mummel... med lite andra saker.

Med en hårsmån undgick vi att gå på grund. Jag förundras än en gång hur ni karlar prioriterar.

Ha det bäst!

1 kommentar:

Stefan sa...

Gnäll!!! Körde han på grund? Nä! Ni fruntimmer begriper er inte på sånt. Vi karlar beräknar var vi kan köra, vilken riktning i gällande vattenstånd. Ni fruntimmer kör med samma riktning som ni har hållt i decennier.
När det gäller teknikprylar så har vi superb simultankapacitet! :P