söndag 22 maj 2011

Hemma igen!

I fredags var sista dagen i Sunderbyn. Poooh! Innan jag åkte var jag på ett läkarbesök som jag gruvat mig så mycket för. Vanligtvis hoppas man oftast att man ska vara frisk, jag, däremot, var livrädd för att bli fråntagen min diagnos. I såna fall hade jag varit tillbaka på ruta ett med besvärande symptom men ingen förklaring. Doktorn tyckte dock inte att min sjukdom kunde förklara alla symptom och hon har därför skrivit en remiss till en endokrinolog. Bra gjort!

Hemresan gick väl bra med bara en smärre incident. Vi hade bestämt oss för att pausa i Arvidsjaur och jag skulle sola solarium på att bli pigg och fräsch. Tyvärr var solariet stängt och då...så här gick det till:
* maken sitter i bilen på parkeringsplatsen.
* jag knackar på motorhuven för att påkalla hans uppmärksamhet utifall han inte sett att jag var tillbaka.
* jag öppnar bildörren och lyfter in ena foten
* DÅ kör maken iväg med bildörren helt öppen
* jag står kvar på parkeringsplatsen, på ett ben. Bakom mig hör jag en "gubbe" säga: men va faan, det var det jävligaste, är han inte riktigt vaken? Det är väl på ett ungefär vad jag tänkte också.

Halvvägs hem står en stor skylt: SNÖKEDJOR REKOMMENDERAS! Vi klarade oss bra utan snökedjor, det är inte mycket snö kvar nu, snart sommar!

Med mig från Sunderbyn har jag fyra extra kilon. 4 kilo! På två veckor!! Jag har bara ätit vanligt sjukhusmat och några små dajmar. Helt otroligt och inte så roligt. Vilken tur då att jag köpt kläder på Big Is Beautiful.

Ha det bäst!