lördag 7 maj 2011

Detta har hänt..

Min dyre make har fyllt 50 år och som den skygge man han är valde han att fly tillsammans med de närmaste. Vi åkte till hans favoritplats på jorden, Riksgränsen. Fast valborgsmässoafton var vi på en mycket trevlig fest tillägnat honom (men det visste han inte i föväg). Där åt vi gott, bastade och badade badtunna.

Foto: Malin
Åter till Riksgränsen...eftersom det här är min blogg så skriver jag ur mitt perspektiv, bara så ni vet. Jag har inte stått på bräda de senaste fem åren och jag var helt säker på att det inte skulle gå, hade därför packad ned 7 filmer och 4 böcker. Tänkte dock att jag ändå måste prova och det gick väl sådär. Det märktes hur mycket styrka jag tappat efter två år i soffan. Jag hade köpt halvdagskort och var nere på Norddalssidan när klockan började närma sig liftstängning.När jag skulle åka upp ramlade jag så klart i liften. Tog beslutet att gå över en liten kulle till den pistade backen vad jag glömt bort var att snödjupet var drygt två meter. Plums, skon fastnar nere i snön, slita, dra. Plums, skon fastnar, slita dra och så vidare.


Foto: Malin                          Det gick bättre för Simon  .

När jag kom fram till backen var jag helt slut, benen dallrade som gelé. Då kom skidpatrullen och stannade och pratade med oss. Trevligt, trevligt tänkte jag och sen åkte vi nedåt men efter 40 meter var jag tvungen att vila benen. Då kom de igen och jag fick en sarkt känsla av att de förföljde oss. Åk ni, sa jag, för det här kommer att ta tid. Nä, de ska vara sist ned, sa de, så det var bara ställa sig upp och åka. När jag ramlat av ren utmattning för vilken gång i ordningen bestämde de att jag skulle få skoterskjuts ned. Aldrig i livet, det vore den totala förödmjukningen, sa jag, då går jag hellre. Det blev skoterlift, fy vad knäckande.

Slutet gott, allting gott!

Vi hade i alla fall tur med vädret. Strålande sol och någon minusgrad varje dag. Dag två försökte jag mig också på brädan men hann inte åka särskilt länge innan jag, i ganska hög fart, gör en trippel saltomortal med skruv och landar på min högra axel. Oss emellan så kan jag erkänna att det faktiskt gjorde ondare än när jag frakturerade nämnda axel. Jäddrar. Sen åkte jag frivilligt ned med skoter.

Malin och jag gick på SPA på eftermiddagen. Hade bokat en duokur där vi fick bubbla i välgörande oljor och sedan få massage eller bodyscrub. Perfekt slut på den dagen.

En av dagarna passade jag och kidsen på att åka till Narvik och strosa runt (bilder kommer). Sen valde jag att besöka SPAet igen men denna gång för lerinpackning, ansiktsmask med massage och 50 minuters helkroppsmassage. Värt vartenda öre. Helt underbart!

Vl hemma igen säckar jag ihop totalt. Att vara social i fem dagar är mer än jag klarar av. Jag är så utan ström att jag knappt orkar borsta tänderna. Hoppas att jag återhämtar mig fort för vår gräsmatta ser hemsk ut.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: