onsdag 25 maj 2011

Blandras

Jag tappade en hel del hår under min senaste cellgiftsbehandling. I normala fall finns det hundhår i drivor i varje hörn, hur mycket jag än dammsuger. Helt plötsligt är det mitt hår som ligger i drivor men värst var ändå på morgonen när det låg stora sjok med hår på kudden. Jag löste det med strutsmetoden: blundade och pep taborttabortbortbort till maken som snällt tog bort allt hår för jag ville inte se eländet. Sen både kändes det och syntes i spegeln att jag var väldigt väldigt tunnhårig.

Nu har det börjat växa ut igen. Det nya håret är ca 5 cm långt, ganska tunt och lockigt, det "gamla håret" är rätt långt. Jag ser ut som en blandning mellan Magica de Hex och en pudel. Det ser ärligt talat inte klokt ut, som att jag haft svårt för att välja frisyrer och valt två.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: