onsdag 12 september 2012

Mörkrädd

Jag är inte mörkrädd, normalt sett. Det skulle inte fungera att bo ensam i ett hus i mörka skogen om man är mörkrädd. Igår råkade jag se en bit ur ett avsnitt av, äh jag vet inte nes vad det heter men det är ett program om spöken. Febrilt försökte jag stänga av TVn men jag var inte snabb nog. Jag hann höra för mycket om ansikten i fönsterrutor. Det är min hemliga rädsla som jag gömt djupt inom mig. Tänk om man ser ett ansikte genom fönstret? Huuuuuuu så hemskt.

När jag gick ut på jyckens kvällspromenad la jag märke till att ljuset från huset reflekteras i traktorns ruta så att det ser precis ut som om det sitter någon i traktorn. Någon som är väldigt blek. *ryyys* Jag tvingade mig att stå kvar länge och verkligen förvissa mig om att det bara är speglingar. Det ÄR bara ljusfenomen men det tar inte bort det faktum att det faktiskt att det såg ut som att det verkligen satt nån där. Jag gick ut igen innan jag gick till sängs och det såg ut på samma vis.

När jag la mig i sängen var jag så uppskrämd att jag blev rädd för min egen skugga, det blev lite jobbigt. Ska parkera om traktorn idag så att det inte speglas så där.

Ha det gott!

Inga kommentarer: