tisdag 18 september 2012

Hund och katt till salu!

De är inte rädda om livet, mina husdjur, det är då ett som är säkert. Grannen har slaktat och tagit reda på en ren, något som hunden genast märkte. Han rymmer dit hela tiden, till och med klockan tre i natt. Han som annars absolut inte går ut om det regnar, det är tydligen bara en fråga om att vilja.

Grannen som absolut inte får ge min jcke mat hade kokat en jättegryta med feta som hon skulle ge till min hund i små portioner. När den var färdigkokt ställde hon ut den på bron. 30Sekunder senare var jycken där och åt upp alltihopa. Tyvärr glömde hon informera mig om detta så jag la mig i vanlig ordning i sovrummet på övervåningen. På morgonskvisten krafsade jycken på dörren och jag gick ned för att släppa ut honom. Men åh, du milde, så det såg ut! Han hade sprutlackerad nedervåningen med diarée. Som det luktade. Som det såg ut.

I natt ville han ut klockan tre och jag vågade inte annat än att släppa ut honom. Vid fyra ringde jag grannen och jo, där var han. Nu är han billig. Kom och köp!


Katten vill inte heller gå ut när det regnar så hon har kurat inne i flera dagar. Igår fick hon ett psykbryt och började hysteriskt jaga sin svans. På bordet, på bokhyllan, på linneskåpet. Det såg ut som en tromb hade dragit fram, prydnadssaker och bordslampor flög i golvet. Glassaker splittrades i tusen bitar. Bakom henne rusade jag för att ta fast henne och bära ut henne. Men att fånga en tromb, det går inte. Nu är hon billig. Kom och köp!

Inga kommentarer: