söndag 8 juli 2012

Tandvärk och Jägermeister

Jag har haft tandvärk i flera veckor. Bokade en tid hos tandläkaren som jag sedan avbokade. Bokade en ny tid och gick faktiskt dit. Efter röntgenundersökning och knackande på mina tänder konstaterade han att jag har en infektion i en tand och fick en ny tid för rotfyllning. Dagen innan D-day tyckte jag, om jag kände efter ordentligt, att jag nog hade lite mindre ont och avbokade därför rotfyllningen. Det har jag ångrat sen dess.

Igår kväll blev jag informerad av den självutnämnde tandvårdsexperten NN att Jägermeister och badtunna är himla bra mot tandvärk. Då var jag så desperat att jag gick på det. Fast, ja, jag tandvärk slapp jag inatt om man säger så. Huvudvärken man får efter att ha druckit upp en stor flaska Jäger trotsar dock all smärtas gräns. Korset på flaskans etikett fick plötsligt en innebörd.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: