måndag 8 november 2010

-20 grader

Idag är det kallt, både ute och inne. Jag har eldat hela dagen och vissa rör är så varma att det nästan glöder och det luktar bränt. Lika fullt är det svinkallt inne. Jag fryser, näsan är röd och droppar. Jag har gjort en analys av läget och kommit fram till att det är fönstrens fel. Vi har gamla tvåglasfönster som visserligen är bra för ventilationen men de släpper ut all värme som elementen avger. Elementen sitter naturligtvis under fönstren så jag eldar verkligen bara för kråkorna. Jag tänker sätta frigolit för alla fönster och dörrar, bära in tvn och sängen till köket, bomma igen alla andra rum och elda på köksgolvet. där kan jag sitta som en liten indian. En liten varm indian.

Jag ska nog göra ett litet titthål i frigoliten så att jag kan titta ut. Det är verkligen vackert ute! Solen lyser från en klarblå himmel och snön gnistrar i träden. Vackert, krispigt och fräscht. Som ett stimorol tuggmummi.

Inga kommentarer: