torsdag 2 april 2009

Sur, sur, sur.

Jag är konstant sur sen några veckor tillbaka. Gnngn.. Inte tvärarg och irriterad utan just sur. Den sega surheten har hela tiden funnits (och finns) som en grundton i mitt inre. Försöker att vara kvick och glad men det är arbetsamt när jag hela tiden egentligen är så JÄ**A sur! Dessutom snöar det asmycket idag och jag har migrän.

För att kunna fortsätta med bloggen och ha något att spinna vidare på när (om?) jag slutar vara sur måste jag nästan snabb berätta vad som hänt sen sist.

Vaknade, drack kaffe, diskade, jag hundarna mat, släppte ut hundarna, släppte in dem, gav katten mat, dammsög, gav hundarna mat, släppte ut hundarna, undrade var Freja tog vägen, letade Freja osv osv.

Simon fyllde 15 den sista mars! Svårt att fatta att han är så stor! Han kämpar med skolan och sina funderingar om vad man ska bli när man blir stor. Han börjar så smått fatta att det inte är en lek längre.

Staffan, Pers yngste son, ska bli pappa!! Per ska bli farfar och jag blir..bonusfarmor. Gulp. Jag har några gråa hår..men bfarmor? Så gammal?! Måste jag ta bort mina piercingar nu? Hur som helst, det ska bli jättekul med en bebis i familjen även om det inte är min familj på riktigt. Hoppas att jag kommer att få några russin ur kakan.

1 kommentar:

Majsan sa...

hejsan,vem e du?läst din blogg å blev nyfiken:e du insnöad på riktigt?bor du i värds ände?jobbar du inte?e du städerska vars?vad var det för veckopeng som blitt indragen från dej?varför sur,sur,sur?å varför ska du ha russin ifrån nån annans familj?många frågor.....