söndag 12 april 2009

Påskledig

Hela familjen är påskledig! Påsken har firats/firas på sedvanligt sätt dvs köra skoter, koka kaffe och grilla korv samt SOLA på ett renskinn. bla bla bla, Gud, vad tråkigt det blir att rabbla upp vad vi gjort och som om nån bryr sig och vem borde bry sig? Vi. Vi vet redan vad vi gjort och planerar att göra resten av påskhelgen. Det här får mig att undra varför jag bloggar överhuvudtaget. Rätt meningslös sysselsättning om man tänker efter. Tja, eller...jag har alltid tyckt att bloggandet är överskattat, jag kan ärligt säga att jag aldrig läst Blondinbellas och Linda Rosings bloggar för att jag bryr mig inte om vad de gör och tycker. Jag brukar dock läsa Pers, Tomas, Helenas, Fredriks och Denises bloggar (kom igen, Fredrik, blogga mera!!).

I möjligaste mån försöker jag undvika Helenas blogg för själva bloggen är så fin och hon har så fina bilder och hon har så fint hemma och allt detta fina ger mig prestationsångest. Försöker att få in i huvudet att vi aldrig kan få det lika fint hemma som dem för de bor i ett nybyggt hus (har jag skrivit det här förr?) och vi bor i ett gammalt skrangligt och vint torp.

Oh, nu kommer solen fram, ska ut och titta på den!

1 kommentar:

jester sa...

Joo, jag ska blogga mera allt jag kan, om någon ids läsa.