måndag 22 september 2014

Husvagnen ja...

Som jag sa så tänker jag åka på husvagnssemester själv. Har börjat projekt Packa husvagn. Maken vill inte ha något att göra med vare sig min husvagn eller min husvagnssemester alltså måste jag tänka själv. Det är inte lätt. Vad sjutton ska man packa? Jag började med att ställa in ett paket kaffe, det är viktigt. Sen kom jag på att jag inte har en extra kaffepanna. Funderade på att låna kaffepannan ur den andra husvagnen men nej. Jag har dåliga erfarenheter av att plocka ur grejer ur den för det är väldigt lätt att glömma att lägga tillbaka och sen står man där i skogen utan vare sig grytor, stekpanna och skärbräda. Då får man högt blodtryck och dålig smak i munnen efter att ha livnärt sig på kalla kikärtor på burk en hel helg. 

Sen packade jag en flaska 5-56, skruvdragare, stödbensvev, fyra brädbitar, en kil för att balansera vagnen, batteriladdare, kofångarskydd, kaffekoppar, glas i plast, tallrikar, disktrasa, diskmedel, diskborste, slevar, grytor, tändstickor, värmeljus, en spotlight, ett element, tre skarvsladdar, hygienartiklar och ögonskugga, kläder för alla väder, filt, sängkläder, mörkläggningsgardiner då rullgardinerna åker upp så fort man släpper snöret, klädnypor, spikmatta, bankdosa, mat och öronproppar. Har jag glömt något? Jag ska inhandla ett vattenpass och en vattendunk i Arvidsjaur.

Som vanligt har jag problem med kultrycket. På stora husvagnen får jag för högt kultryck hur jag än packar. Det har drivit mig till vansinne en gång då jag gett mig fan på att det ska gå att få det under 75 kilo bara jag packar rätt. Icke det. Jag packade om husvagnen så många gånger att jag blev blå i ansiktet och behövde syrgas men hur jag än gjorde så var det för högt. Till slut sket jag i det.

Nu med lilla vagnen har jag för lågt kultryck. Jag har packat om fyra gånger men det hjälper inte. Jag kanske har packat för lite grejer. Tänkte först lägga traktorsnökedjorna i gasolkofferten men kunde inte rubba dem ur fläcken och insåg att om jag på något vis skulle få ned dem i kofferten så skulle säkert botten gå ur och om den inte gjorde det så skulle jag ha samma problem som med stora vagnen. Nu tänker jag fylla kofferten med ved, det tror jag blir lagomt. 

Ha det bäst!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Du skriver helt fantastiskt roligt! Letade info om Kökar och hittade ditt inlägg: Midsommar på Kökar. Har läst den och ett gäng andra inlägg för min flickvän och fått många goda skratt. Inlägget här ovan är helt episkt roligt.

Hoppas att du snart hittar ny energi att skriva.

/Sam

Anonym sa...

Vi åker husbil, dvs inte en riktig husbil utan vår vanliga bil en Skoda Octavia som vi har taget bort baksätet i och lagt in en skiva medf madreas, vi ligger jättebekvämt

/Marianne

Fru Söderlund sa...

Tusen tack! Vad glad jag blir!