torsdag 20 juni 2013

Jag lever och andas fortfarande

..och så gör min jycke fast jag blev lite orolig härom veckan. Han började må illa och kräktes kopiösa mängder blod. Jag ringde till veterinären som tyckte att jag genast skulle åka med honom till Piteå. Med tanke på allt blod han kräkts borde han vara väldigt anemisk och medtagen. Han var pigg och framför allt hungrig.

När jag står och velar om jag ska åka till veterinären ringer min man och jag berättade vad som hänt. Hm, det kunde bero på att han rensat frysen, sa han. Jaså, tänkte jag men fick ändå inte ihop det för hittills har jycken inte kunnat forcera soptunnan. Det visade sig då att min käre make lagt allt han städat bort på golvet nedanför frysen, där lång bland annat 6 liter blod i petflaskor och några ruttna fiskar. Vid närmare undersökning kan jag konstatera att en petflaska är lättöppnad för en hungrig hund.

Trevlig midsommar!

Inga kommentarer: