tisdag 12 februari 2013

Min kära tvättmaskin...

..vad jag saknar dig!

Befinner mig på rehab via reumatologen. När man är på rehab blir man inte inlagd på avdelningen utan bor på patienthotellet vilket innebär att man inte sjavar runt i landstingskläder utan i sina egna. Man använder också sina underkläder. Det är trevligt. Åtminstone första veckan.

Minnesgoda läsare kommer ihåg hur jag förra gången tvättade kläder med hårschampo i en sopkorg. Detta ville jag undvika den här gången så jag ringde två (2) gånger för att höra hur länge jag skulle stanna och då anpassa packningen efter det. Jag fick inget riktigt svar men en försäkran om att få låna tvättmaskinen. Packade då för en vecka.

Nu är jag inne på andra veckan och har använt alla mina underkläder. Jag får inte låna nån tvättmaskin och står nu inför följande tre val: Tvätta trosor med mitt Kevin Murphyschampo i sopkorgen, vända dem ut och in och använda dem ett varv till (uuurk!) eller ta bussen till stan och köpa nya. Som Hanna skulle ha sagt: Så Guds förbannat!!!


Kevin.Murphy Born.Again.Wash 250ml
Ha det bäst och njut av era tvättmaskiner!

1 kommentar:

ida ljung sa...

Hej!
Har läst din blogg lite då och då men inte lämnat spår efter mig. Nu måste jag bara få fråga, är du i sunderbyn? I så fall så skulle jag gå till avdelning 41 om jag vore du, se söt ut, och fråga efter tvättmaskinen som finns i ett rum närmast rehabiliteringsmedicinmottagningen.
De är snälla där.

Hoppas att allt annat är bra med dig
Kram
Ida